söndag 23 november 2008

från skene till ånge o tillbaka











Har varit ute på en liten roadtrip (170 mil) Patrik, Devil o jag. På vägen upp till Ånge stannade vi i Vansbro över natten, på ett litet mysigt hotell där. Devil lufsade runt i snön och va bara lycklig :) Tog i.nte överdrivet mycket bilder heller men några vart det. Väl framme i Ånge så strulade alltihop med maskiner osv, hotellet inne i Ånge hade inga "hundrum" och va allmänt otrevliga. Vi fick efter många om och men i fatt ett rum, B n´B stuga. Vilket innebar att vi delade en stuga med Tomas o Tuk, lite halvjobbigt sådär. De som ägde gården va ett par riktiga orginal, kan man minst säga. Tanten va ca 145 lång hmmm... o allmänt läskig.. På lördagen när jag låg o sov, rusade tanten in i stugan. Devil for upp o skalla åt henne, vartpå hon ropade - ni e inte intresserad av tomtar? hmmm.... ja va helyr o klev upp, hon visade mig till en separat stuga fylld med tomtar, hujjaaa... Hennes man var norsk och också läskig sådär.. Han skulle lära mig hur jag skulle träna Devil hade han fått för sig, o visade då på deras hund hur man skulle göra (eller inte) Det komiska va att hans hund lyssnade inte ett dugg medans jag gav hand kommando till Devil som lyssnade omgående hehe.. men men.... lägger upp lite bilder

Inga kommentarer: