lördag 25 oktober 2008

Flyttnings Dags för min brors firma


Så fort vi vaknade var det dags att ge sig av mot Kinna.

Min bror flyttar sin produktion från Kinna till Skene och KungsFors lokaler.
Till er som inte vet vad Kungsfors är, så är det textil industrins mecca.Min mamma kom till Sverige från Finland för si sådär 45 år sedan för att jobba på just Kungsfors, så det är lite back to the roots. Bara att denna gången är det vår egna produktion och inte direkt inom textil, hehe. Jag och Devil har varit med hela dagen, även om vi inte hjälpt till så mycket så har vi väl underhållt de andra dessto mer.


Vi har tränat på alt möjligt idag.Apportering (har en förmåga att hitta bollar hehe); funkar rätt bra även om han tar lite så rundor hehe. Inkallning har vi tränat på lite men det vart lite tjatigt när vi tog med oss min svägerska o hennes son så kände att de e ingen mening med att fortsätta just då.Utställningträning, detta har gått riktigt bra idag. Vi tränade på lite glattare underlag inne i industri lokalerna, detta för att förbereda han inför att springa på svårare underlag.Han travade som en kung idag, typ ett galopp språng o det e ju inte alls farligt.. samtidigt tränar jag in kommandot trava på han :) hehe duktig man e :D lärt mig ett nytt sätt att träna in stanna och/eller stå kommandot med, gör som så att jag tar en pinne eller boll och "låtsas" kastar den, samtidigt säger jag stanna alt, stå.Funkar galant hittilst, men svårt att säga hur lång tid det tar innan detta befästs i han de brukar ju gå fort så det ska inte vara ngr problem :)

Tycker däremot att det är ont om hundar när man e ute och vill träna hundmöten ://

Nu ska vi mysa framför tv.n lite, o sen ut på en kvälls/natt promenad :D


Inga kommentarer: